björnrike på sportlovet!

heej på er!

jag har verkligen haft det bästa sportlovet man kan ha, vi åkte upp till björnrike på söndagen. och då hände det inte så mycket jag sov i bilen och hade skit tråkigt. men när vi åkte förbi sveg så stannade vi på dollar store, där köpte jag ett halsband och massa godis;) dollar store är verkligen den bästa affären som finns man kan köpa massa billigt godis och smycken och mycket mycket mer hahah;) när vi kom fram så tog vi alla våra väskor och skidor sen gick jag och johanna och bastade, det var hur varmt som helst jag hållde ju på och svimma. när vi hade bastat färdigt väntade vi tills märta kom och när hon kom så pratade vi lite och sen skulle vi äta och jag kom  inte ihåg vad vi gjorde efter maten eller jo vi gick till lek rummet, ni kanske tror att man är jätte töntig om man leker i ett lek rum men det är jätte roligt thahah. sen gick vi och la oss, vi trodde ju att vi skulle få sov morgon första dan men vi gå upp jätte tidigt ändå. men det var roligt och träna vi åkte först storslalom först sen slalom, efter det var det lunch, jag kom inte ihåg vad vi åt men vi åt något för annars skulle vi nog svälta ihjäl. efter lunchen åkte vi twintips i skogen och det var jätte roligt:). efter det gick vi in och jag kom inte ihåg något från den kvällen men vi gjorde väll något iallafall. nästa dag var likadan men på kvällen så var jag och johanna med märta, lulle och sebbe. vi kollade på en jätte läskig film som handlade typ om en kille som mördade människor med en el såg...  den var jätte läskig:( på onsdagen fick vi äntligen våran sov morgon. vi gick upp kl 9 och åt frukost sen klädde vi på oss och gick och hyrde längdskidor. sen kom alla andra som skulle vara med, ungefär hela skidklubben. det första vi gjorde var att åka nedför hotell backen en ganska brant backe för att åka längdskidor tycker jag! det gick inte att ploga och svänga. sen skulle vi upp i ´storslalom backen i en lift inte så passande för längdskidor:S men jaja jag klarade det utan att ramla ända upp på toppen. där började spåret som gick till en stuga som var helt öde ute på fjället, men där stannade vi och det var en gubbe som hade ett cafe där vi stannade och drack varm chocklad och lite andra saker. sen fortsatte vi vår utflykt till någon backe och där var det väldigt snabbt och alla ramlade. sen kom vi ner till några hopp och då fick vi för oss att vi skulle hoppa på dem det gick faktist bra för jag ramlade inte *stolt* sen skulle vi in och äta lunch. men efter lunchen så fortsatte vi och vi åkte ett spår som var 2 och en halv km det var jätte roligt:). sen åkte jag och märta i skogen super kul! :). sen så var vi hur trötta som helst så vi gjorde inget på kvällen. sen på torsdagen var det som vanligt. fast på kvällen så hade vi middag hemma hos olivia och johanna vi åt tacos;). sen kollade vi på svriges värsta bilförare det var skit roligt. sen gjorde vi lite annat sen gick vi hem och la oss. nästa dag var det som vanligt och sen på kvällen åt vi fondy det var jätte gott mmm mumsigt ;)  efter det gick vi hem till märta och kollade på wallander villospår den var skit läskig den med :S vi hann aldrig se klart den för att vi skulle gå och lägga oss för att den var 2 och en halvtimme. nästa dag var det som vanligt förutom att vi inte orkade åka i skogen på efter middan. på nästa dag alltså på lördagen så var det som vanligt ganska tråkig dag hände inte så mycket... men på kvällen så skulle vi packa för att vi skule ju åka hem på söndagen :( (fast en sak var ju bra att jag får komma hem till mina kompisar hade saknat dem så mycket speciellt josefine) sen kollade vi på melodifestivalen den sög liksom vem vill rösta på några gamla gubbar som sjunger sweet kissing in the moon light hela tiden! sen var det dags att gå och lägga sig. nästa dag som var söndagen så åkte vi först skidor på förmiddan sen åkte vi hem:(
DET HÄR VAR ALLT OM MITT SPORTLOV!
puss och kram skumbanan/ josefines


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0