Kungsberget!

Jag tycker nästan synd om dom som jobbar på Kungsberget!! Jag & min skola var där idag, alltså jag & mina kompisar.. Vi var jättedåliga på att åka skidor! (Ta inte illa upp). Men seriöst, vi vågade knappt åka! Och varje gång vi skulle åka ner så ramlade Amanda & jag vart tvungen att vänta i typ 20 minuter på henne för att hon ska komma på fötter. Fast det är alltid något man kan skratta åt sen. Sen så lurade Danne mig och Amanda, han sa att svarta fun-park backen inte var ett dugg brant! Den gick ju fan nästan rätt ner! :O, jag & Amanda blev skiträdda när vi skulle ner så vi tog av oss skidorna & gled ner på rumpan xD.  Fast efter halva så vart vi tvunga att ta mod till oss och sätta på skidorna & åka ner, det gick ju lite sådär.. Sen när vi skulle pröva en ny grön backe så funkade inte plogandet, vi for som galningar!! Iallafall jag & Amanda, Julia & Winta var lite bättre på att ploga! Sen så skulle jag & Julia åka upp tillsammans, då så ramlade Julia av och då ramlade jag också av, (ankarliften), så vi hamnade i en massa snö och vi var tvungna att ta av oss skidorna, men det var tyvärr djupare snö där så när vi skulle ställa oss på ett platt stället så blev vi begravda i snön!! Vi höll på att garva ihjäl oss! Vi ropade till alla som åkte förbi & stirrade, något sånt här: ''Tack för att alla är ivriga med att komma & hjälpa oss! Ni kämpar verkligen! & dom som stirrade extra mycket skrek jag puss puss till.'' Det var kul! Det tog typ en halvtimme för Winta & Amanda att fatta att vi saknades så Amanda kom till undsättning, fast då hade vi precis gjort oss klara för att åka iväg. Sen så fick jag & Julia för oss att vi skulle åka sittlift, det sket sig där uppe när vi inte vågade åka ner.. Så vi tänkte: då tar vi väl bara skogsvägen! Det var INTE så enkelt, Julia ramlade så hon stukade tummen, den är helt uppsvullen!! Jag ramlade så jag vrickade benet. När vi gav upp hasandet ner bland träden så bestämde vi oss efter 20 meter att det inte funkade. Så vi kravlade oss upp och satte på oss skidorna, båda med skador någon stans xD. Jag åkte först, men jag fick sån fart (glömde ploga) att när det kom ett litet gupp med en isfläck på så gjorde jag värsta volten. Jag tappade andan (inte någon nyhet) och Julia såg förvånat på mig innan hon också ramlade. Då började vi skratta, till slut kom vi ner för den (enligt oss) oändligt långa backen! Då var det bara en kvart kvar innan bussen skulle åka! Vi fick värsta bråttom! Vi var dyngsura & skadade xD. Mina vantar frös till is, så dom gick inte att använda. När vi väl var på bussen så satte jag mig bredvid Marie. Vi var helt galna! Jag ringde JosefineS & bad henne ringa upp mig. När vi väl pratade så försökte Marie sno min telefon så att den åkte i golvet. (Den fick inga större skador än vanligt). Så samtalet bröts, så jag var tvungen att ringa upp henne igen så hon kunde ringa upp mig. Då sa jag till henne: ''Det här är fan sista gången jag åker skidor!!''. Då började hon skratta & så pratade vi om idiotiska saker (som dom misslyckade personer vi är!! xD). Fast vi fick självklart tusentals skrattattacker. Men Marie fortsatte att kämpa för att få tag i min mobil (vilket hon som tur var inte fick). Då kittlade jag Marie & då kittlade hon mig! Jag höll på att dö!! Tillslut var vi hemma & då var alla helt slut! Nu sitter jag framför datorn nyduschad & varm, jag hatar skidor! 

Chiao!  //Kram JosefineN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0